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2025.04.15

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[TEKKEN 8] “Season 2” Future Balance Adjustment Policy / 「シーズン2」今後のバランス調整の方針

> English is here.
Last Updated:
– [CEST] Monday, April 15th, 2:00 AM
– [PDT] Monday, April 14th, 5:00 PM

> 日本語はこちら
最終更新: [JST] 4/15(火)午前9:00


【Balance Adjustment Policy for Ver.2.00.02】

The development team acknowledges that following the Season 2 (Ver.2.00) update, the overall game balance has shifted too heavily toward offense.

We sincerely apologize that the actual balance changes did not align with the development intentions and policy previously communicated to players.

We deeply regret not being able to address the improvements and adjustments that the community had hoped for.

Moving forward, we are committed to distinguishing between issues that can be addressed quickly, and issues that require more time and community feedback for proper review.

We will implement a step-by-step update process to improve the game experience.

In this upcoming update, we will fix known issues and begin a balance review based on the following policy (The patch notes for Ver.2.00.02 are scheduled to be released shortly before the update, around 10:30 AM [JST] on Thursday, April 17.)
:

(1) Increased the maximum health value to help mitigate situations where matches are decided through overly one-sided momentum.
In light of the current damage environment trending toward inflation—driven by offense-heavy game balance and increased aerial combo damage—the maximum health value will be increased. This adjustment is intended to ease situations where matches are too easily decided by one-sided momentum.

(2) Gradual Adjustments to Overly High-Reward Moves
This update addresses the overall inflation of attack strength and combo damage by implementing adjustments that can be done quickly to moves that provide excessive reward.
We recognize this as a game-wide issue rather than a problem limited to specific characters, and we plan to continue reviewing and tuning these aspects progressively.

Examples of adjustments included in this update:
– Balance adjustments to high-performance moves that can repeatedly create advantageous situations and lead to one-sided gameplay.
– Adjustments to moves with disproportionately high reward compared to their risk, ensuring fairer risk-reward balance.

(3) Rebalancing the Offensive and Defensive Aspects of the Heat System
Currently, the benefits gained by the attacking player through the Heat System are considered too great.

The following adjustments have been made:
– Revised damage scaling when using Heat Dash to suppress combo damage inflation.
– Adjusted frame advantage on hit for Heat Engagers, maintaining benefits for the attacker while allowing the defender more opportunities to respond.

Additionally, adjustments have been made to chip damage as follows:
– Reduced additional chip damage during Heat.
– Changed the system so that moves which already deal chip damage do not receive extra chip damage while in Heat state.
*Future updates will also include adjustments to the amount of chip damage dealt by individual moves.

【Future Balance Adjustments】
In the next update planned for mid-May, adjustments will include reducing air combo damage and reevaluating the performance of Heat Burst.

Additionally, we will continue to review issues that could not be addressed in this update, such as:
– moves that consistently create advantageous situations leading to one-sided matches
– attacks with disproportionately high rewards relative to their risk.

Moving forward, we remain committed to incorporating player feedback and will focus on resolving cases of overly dominant character performance and interactions that result in one-sided gameplay.


【Ver.2.00.02のバランス調整方針】

『鉄拳8』Season 2のアップデート(Ver.2.00.01)にて、新技の追加やキャラクター性能の大型調整を行いました。その結果、ゲーム全体のバランスが攻めに偏りすぎていると認識しています。

事前に皆さまにお伝えした方針や意図と異なる調整結果となってしまったことを鉄拳プロジェクト一同、深く反省しております。また、皆さまのご期待にお応えできずご迷惑をおかけしていることを心よりお詫び申し上げます。

プロジェクト内で慎重に協議を重ねた結果、今後は課題を以下のふたつに分け、段階的なアップデートを通じて順次改善していく予定です。

(1)早期に対応可能な課題の解消
(2)皆さまから頂戴した声をもとに、時間をかけて見直すべき課題の解消

4月17日(木)11:00[JST]配信の緊急パッチ(Ver.2.00.02)では、(1)のなかでも緊急度の高い不具合の修正を行います。あわせて、以下の方針に基づいたバトルバランスの見直しを実施いたします。(Ver.2.00.02のパッチノートの公開は、Ver.2.00.02配信直前となる4月17日(木)10時半頃[JST]を予定しております。 )

① 体力の最大値を増加し、一方的な試合展開で決着がついてしまう状況を緩和
攻撃偏重のゲームバランスや、空中コンボダメージの増加によってインフレ傾向にあるダメージ環境を考慮し、体力の最大値の引き上げを実施します。
この対応により、一方的な試合展開でそのまま決着がつきやすくなっている状況を緩和します。

② リターンが大きすぎる技への順次対応
攻撃性能やコンボ火力が全体的にインフレ傾向にある現状を踏まえ、早期に対応可能と判断できる部分から優先的に調整を行います。
特定のキャラクターに限った問題ではなく、全体的なインフレ傾向を問題として認識しており、この問題に対して今後も順次調整を行う予定です。
例えば、Ver.2.00.02においては以下の調整を実施いたします。

・有利な状況を連続して作り出しやすく、一方的な展開を招きやすい高性能な技のバランス調整。
・リスクに対してリターンが高すぎる技のバランス調整、など。

③ ヒートシステムにおける攻防バランスの見直し
現状、ヒートシステムによって攻撃側が得られる恩恵が大きすぎると判断しております。この問題に対して、以下の調整を行います。

・ヒートダッシュ使用時のダメージ補正を見直し。これにより、コンボダメージのインフレを抑制。
・ヒート発動技がヒットした際の攻撃側のメリットを保ちつつ、防御側にも対応の余地を持たせるよう硬直差を調整。

あわせて、「削りダメージ」にも以下の調整を実施します。

・ヒート状態中に加算される削りダメージを軽減。
・削り効果のある技については、ヒート状態で追加の削りダメージが発生しないよう調整。
※今後、技ごとの削りダメージ量の見直しを含めた調整を実施予定です。

【今後の調整について】
次回のアップデート(Ver.2.01)は5月中旬配信を予定しております。Ver.2.01ではいくつかのバランス調整を実施する予定です。主な内容は以下の通りです。

・空中コンボのダメージ緩和。
・ヒートバーストの性能見直し、など。

あわせて、4月17日配信予定の緊急パッチ(Ver.2.00.02)では対応しきれなかった以下の課題についても、引き続き調整を進めていきます。

・リスクに対してリターンが高すぎる技のバランス調整。
・有利な状況を連続して作り出しやすく、一方的な展開につながりやすい高性能な技のバランス調整。

また、5月中旬のアップデート配信後も、皆さまから頂戴したご意見・ご感想を真摯に受け止めつつ、キャラクターごとの突出した性能や、一方的な駆け引きが起きやすい状況の改善に、継続して取り組んでいきます。

引き続き、『鉄拳8』をよろしくお願い申し上げます。

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