NEWS

2025.05.11

CONSOLE

[TEKKEN 8] “Ver.2.01” Ranked Match Adjustment / 「Ver.2.01」ランクマッチ仕様調整

> English is here.
Last Updated:
– [CEST] Tuesday, May 11, 3:00 AM
– [PDT] Monday, May 10, 6:00 PM

> 日本語はこちら
最終更新: [JST] 5/11(日)午前10:00


# Ranked Match Issues Identified in TEKKEN 8 Season 2

Following the rank reset and significant rank point adjustment implemented in TEKKEN 8 Season 2, we have identified the following two issues:

1) Matching Issues
– Due to the rank reset, the ranks of sub-characters other than the main character have significantly decreased, leading to an imbalance in the rank distribution.
– The current matching logic prioritizes matches with opponents in similar rank ranges, causing longer matchmaking times, especially in higher ranks.

As a result, high-ranked players are often forced to play with sub-characters, leading to matches with significant skill gaps.

2) Rank Point Fluctuation Issues
– Due to stricter point fluctuations based on rank differences and the change in the rank promotion bonus to a one-time occurrence, situations such as “a match right after promotion becoming a demotion match” are occurring.
– Even when matched with a similarly skilled opponent, a rank difference caused by a recent promotion can result in “low point gains for the promoted player and significant point losses for a loss,” increasing the risk of rematches.

As a result, we have recognized that it has become more difficult to rank up in comparison to Season 1.

To address these issues, we will implement the following four adjustments:

1) Mitigating Point Loss for Defeats
– The amount of points lost for a defeat will be reduced for ranks from **Vanquisher** to **Battle Ruler**.

2) Adjustments to Point Fluctuations Based on Rank Differences
– For ranks below **Tekken God**, the point gain for defeating a lower-ranked opponent will be increased.
– Under the same conditions, the point loss for a defeat will be decreased.

3) Preventing Immediate Demotion After Promotion
– For ranks below **Tekken God**, a new feature will be implemented that prevents demotion in the first match immediately after promotion.
– The rank will be maintained regardless of the outcome, but this effect applies only to the first match after promotion.
* This feature will apply only to promotions that occur after the Ver.2.01 update.
* Promotions that occurred before the Ver.2.01 update will not be eligible for this feature.

4) Expansion of Win Streak Bonus Points
– The range of ranks eligible for win streak bonus points will be expanded from **Tenryu** to **Kishin**.
– For ranks at **Kishin** and below, players can earn bonus points for achieving a 3-win streak or higher.

Even after the Ver.2.01 update, we will continue to monitor the rank distribution and matchmaking conditions, actively considering player feedback to further refine the system.

Thank you for your continued support of TEKKEN 8.


『鉄拳8』シーズン2 のランクマッチに実施した、段位リセットおよび段位ポイントの大幅な調整変更により、以下2つの問題が発生していることを確認しております。

問題①:マッチングに関する問題
・段位リセットにより、メインキャラクター以外のサブキャラクターの段位が大幅に下がったことで、段位分布に偏りが生じている。
・近い段位帯との対戦を優先するマッチングロジックの影響により、特に上位段位帯においてマッチング時間が非常に長くなる傾向がある。

上記の結果、上位段位帯のプレイヤーがサブキャラクターでのプレイを余儀なくされる状況が発生し、実力差のある対戦が発生しやすくなっていると認識しています。

問題②:段位ポイントの変動に関する問題
・段位差に基づいたポイント変動の厳格化と、昇格時の段位ポイントボーナスが1回のみに変更になった影響で、「昇格直後の試合が降格戦になる」といった状況が発生している。
・マッチング時には実力が近い相手でも、昇格によって段位差が生じた場合、「昇格した側にとっては勝利時の獲得ポイントが少なく、敗北時の減少ポイントが大きくなる」ため、再戦のリスクが高い。

上記の結果、シーズン1と比較して段位を上げることが難しくなっていると認識しています。

これらの問題に対処するため、以下4点の仕様調整を実施いたします。

①敗北時の段位ポイント減少量の緩和
・「修羅(12段)」から「戦帝(20段)」までの段位において、敗北した場合のポイント減少量を引き下げます。

②段位差によるポイント変動量の変更
・「破壊神(29段)」以下の段位において、自分より段位が低い相手に勝利した場合のポイント増加量を引き上げます。
・同条件において、敗北した場合のポイント減少量を引き下げます。

③昇格直後の降格を防止する仕様の追加
・「破壊神(29段)」以下の段位において、昇格直後の試合で敗北しても段位が維持される仕様を導入します。
・降格せず、段位が維持されるのは昇格直後の1試合のみとなります。
※本仕様は、Ver.2.01のアップデート以降の昇格から適用されます。
※Ver.2.01へのアップデート前に昇格している場合は、昇格直後であっても本仕様の対象外となります。

④連勝ボーナスポイントの対象範囲の拡張
・連勝時にボーナスポイントが付与される対象段位を「天龍(17段)」から「鬼神(23段)」まで拡張します。
・「鬼神(23段)」以下の段位では、3連勝以上でボーナスポイントを獲得できます。

Ver.2.01のアップデート後も、段位分布やマッチング状況を注視し、プレイヤーの皆さまからのご意見・ご要望を真摯に受け止めながら、継続的な改善に努めてまいります。

引き続き、『鉄拳8』をよろしくお願い申し上げます。

BACK